Patch 1.4 für Lords of the Fallen veröffentlicht

Viele Verbesserungen enthalten

News Michael Sosinka

Für das Action-Rollenspiel "Lords of the Fallen" wurde der Patch 1.4 veröffentlicht, der viele Verbesserungen und Änderungen auf Lager hat.

ScreenshotCI Games entschuldigt sich bei den Spielern, dass es so lange gedauert hat, aber nun steht der umfangreiche Patch 1.4 für "Lords of the Fallen" zum Download bereit. Das gilt für den PC, die Xbox One und die PlayStation 4. Seit dem letzten Konsolen-Patch wurden insgesamt 261 Probleme identifiziert und gelöst, darunter 81 Probleme auf der PlayStation 4, 41 auf der Xbox One und 109 auf dem PC.

Die Entwickler haben zum Beispiel die Stabilität der PC-Version verbessert und das Tearing auf der PlayStation 4 reduziert. Laut CI Games handelt es sich dabei nicht um den letzten Patch für "Lords of the Fallen", das im Januar 2015 mit dem DLC "Ancient Labyrinth" versorgt wird. Anbei seht ihr einen Ausschnit aus den umfangreichen Patch-Notes.

Die wichtigsten Änderungen im Überblick:

  • Fixed the Catacombs pit breaking the save file
  • Players cannot skip/exploit the tutorial Rhogar Marauder (sorry speedrunners!).
  • Fixed death while healing, which caused respawn in death pose.
  • Fixed the conditions for final boss special loot - it’s actually doable now!
  • Commander boss becoming idle during fight is now extremely improbable.
  • Fixed the “die after respawn” issue both in Catacombs and in Solitude.
  • Post Chromashift setting is now optional.
  • Fixed a nasty visual bug when using Shelter spell.
  • Fixed Kaslo blocking the Planetarium entrance (#StopTheTappening).
  • Fixed Annihilator being permanently slowed down under certain conditions.
  • Saving the game without losing the Experience Multiplier is now possible (press L3 while saving), and regular saving does reset it.
  • Fixed the exploit allowing to keep Best permanently stunned.
  • Daze spell will no longer influence bosses, as it could easily have been exploited.
  • Fixed the triggering of cutscene with two imprisoned Monks in Catacombs.
  • Fixed the quest with Crippled Rhogar NPC, where under certain conditions, obtaining the reward was unnecessarily blocked.
  • The appearance of portal ending the Chamber of Lies made more intuitive.
  • Fixed the incorrect damage values displayed in Inventory.
  • Fixed Harkyn being able to pass through an intact secret breakable walls.
  • Fixed the unnatural contrast changes (especially visible in Keystone exteriors).
  • Fixed greatswords not dealing damage after parrying.
  • [PS4] Screen tearing significantly reduced.
  • [PC] Fixed several issues with disconnecting the gamepad controller.
  • Fixed the Catacombs bossfight arena lever inactive under certain conditions.
  • Fixed loot disappearing from chests upon death.
  • Tweaked the hitboxes for Champion boss.
  • Found and fixed few Hunter (crossbow) buggers who tried to shoot you through walls.
  • Fixed some locks disappearing from treasure chests.
  • Lowered frequency of “Patch is coming soon” message on Lords of the Fallen social pages.