Games.ch

Gran Turismo 5

3D war schon vor 2 Jahren fast fertig

News NULL

Kazunori Yamauchi, Präsident von Polyphony Digital, hat nun bekannt gegeben, dass die auf der E3 gezeigten 3D-Effekt von "Gran Turismo 5" bereits vor 2 Jahren "fast fertig" waren.

Yamauchi sagte, dass 3D durch die hohe Framerate "einfach" in ein Spiel zu integrieren sei.

"The 3D feature was almost complete two years ago, actually. We could see that it was in that natural flow of technology and where things were heading.

"Discussions with Sony regarding 3D technology began more than three years ago. More recently we have spoken with Evolution Studios, who have put a lot of work into stereoscopic 3D, about things like video formats."

"Because Gran Turismo 5 is built to run at 60 frames per second it was easy for us to implement 3D. It's quite difficult to convert a game that runs at 30 frames per second to 3D."

Durch diese Worte fällt das 3D-Feature als Begründung für die lange Terminverschiebung also aus. Doch Yamauchi versprach den 2. November als nun fixes Erscheinungsdatum für "Gran Turismo 5".

Kommentare