"Gears 5" wird auf der Xbox Series X technische Features bieten, die selbst die PC-Version nicht hat. Zudem könnte es im Multiplayer 120 FPS geben.
"Gears 5" wird bekanntlich für die Xbox Series X optimiert und während des "Inside Unreal"-Livestream hat der Entwickler The Coalition weitere Details dazu genannt. So werden Grafik-Features, die auf der Ultra-Einstellung der PC-Version aktiviert sind, umgesetzt:
- Higher resolution textures
- Improved anisotropic filtering
- Higher-resolution volume fog
- Higher quality depth of field
- Extremely far draw distances with high level of object detail
- Shadow resolution and shadow distance
- High-quality screen-space reflections
- Post processing improvements like bloom, lens flare, light shafts, ect.
The Coalition arbeitet allerdings auch an Features für "Gears 5" auf der Xbox Series X, die selbst die PC-Fassung nicht bietet. Dazu zählt beispielsweise "Screen Space Global Illumination" und ausserdem wird über 120 FPS im Multiplayer nachgedacht:
- Contact Shadows
- This allows extremely realistic shadowing as each pixel on screen traces back to the light source to eliminate any shadow biasing artifacts or fill in missing shadows.
- Screen Space Global Illumination
- Integrated from UE4 4.24 this feature allows us to achieve full realtime GI at 4K/60fps.
- SSGI's AO pass replaces the more traditional SSAO giving a much more naturalistic broad real-time AO.
- Higher particle counts
- Our particle counts are 50% higher than PC Ultra spec.
- Real-Time Cinematics in 4K 60fps
- Xbox One X cinematics were 4K 30fps
- Investigating 120fps Multiplayer support