Details zu Knack 2

Mischung aus Plattformer & Brawler

News Michael Sosinka

"Knack 2" wird im Vergleich zu dem Vorgänger viele Änderungen erfahren. Der gewählte Schwierigkeitsgrad soll das Gameplay deutlich verändern.

Screenshot

Zu "Knack 2", das auf der PlayStation Experience 2016 angekündigt wurde, liegen einige neue Details vor, da diverse Previews veröffentlicht wurden. Es gibt drei Schwierigkeitsgrade, weswegen "Knack 2" durchaus herausfordernd ausfallen kann. Auf "Leicht" werden die Level jedoch anders strukturiert und ein Pfad generiert, auf dem schwere Plattform-Sequenzen vermieden werden. "Knack 2" soll nämlich familienfreundlich bleiben.

"Knack 2" findet ein Jahr nach dem Vorgänger statt und die Story dreht sich um die Zerstörung von Knacks Heimatstadt. Nun schlagen Knack und seine Freunde zurück, während sie auf die Goblins treffen. "Knack 2" wird als Mischung aus Brawler und Plattformer beschrieben. Der erste Teil war mehr auf den Kampf fokussiert. Die Koop-Erfahrung wurde von Anfang an in das Spiel eingebaut, damit sie nicht aufgesetzt wirkt. Es gibt ausserdem mehr Kampffähigkeiten und man darf mehr Checkpoints erwarten. "Knack 2" wird irgendwann im Jahr 2017 für die PlayStation 4 erscheinen und nachfolgend wird die Übersicht von "DualShockers" gelistet.

General:

  • There’s an easy mode that changes the way a lot of the levels are structured and creates a different path through the game to avoid the harder platforming sections. This was done in mind that the game will still be a “family-friendly” title.
  • Like the first game, Knack 2 was built on a three-year development schedule, but the first game began with a much smaller team than the 60 currently working on the sequel.
  • There are three difficulty levels.

Story:

  • There’s no story explanation for the second Knack character on screen. Further, there’s not a moment where the second player isn’t involved.
  • Knack 2 takes place about a year after the original game
  • Its story centers on the destruction of Knack’s home city, and how Knack and friends fight back. The Goblins are back as the enemies.

Gameplay:

  • The sequel is not just a brawler but also a platformer. As PS4 lead architect Mark Cerny (who’s also a legendary game designer and who is the designer of Knack) points out, the first Knack was much more focused on combat. Knack 2 — following feedback — will have plenty of sections with moving platforms and gameplay ideas borrowed from classic 2D platform games.
  • According to Cerny, for Knack 2, the team built it as a co-op experience from the beginning, rather than how it was in the first game, which Cerny describes as an “afterthought.”
  • Movesets are a lot larger, with a lot more combat moves.
  • There is a skilltree with 30-or-so moves and variants you can unlock.
  • Players are able to weaponize each other.
  • There’s first-person tank combat.
  • Has more checkpoints than the first game.

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