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PS4-Patch für The Witcher 3 erhältlich

Demnächst auch auf Xbox One mit 30-FPS-Lock

News Michael Sosinka

Für die PS4-Version von "The Witcher 3: Wild Hunt" ist der Patch 1.03 bereits erhältlich. Die Xbox One folgt demnächst und die Bildrate wird dabei auf konstante 30 FPS fixiert.

Screenshot

CD Projekt hat den Patch 1.03 jetzt auch für "The Witcher 3: Wild Hunt" auf der PlayStation 4 veröffentlicht. Der Download nimmt unter anderem Änderungen am Balancing vor und verbessert die allgemeine Stabilität des RPGs. Sogar einige visuelle Verbesserungen werden geboten und der Bug mit dem Hängenbleiben im Ladebildschirm soll ebenfalls der Vergangenheit angehören.

PS4-Patch 1.03:

  • Corrects a bug where the player was able to shoot bolts at friendly NPCs.
  • Corrects an issue related to Stamina regeneration while sprinting.
  • Corrects a bug that could cause spontaneous combustion of gas clouds.
  • Reduces spawn times for certain groups of NPCs.
  • Blood particles will now properly appear on water surfaces after foes are killed.
  • Corrects a visual effect in the Wandering in the Dark quest.
  • Improves foliage behavior in scenes.
  • Reduces foliage shadow popping.
  • "Melltith" sword is visible again.
  • Fixes some minor graphics bugs in gwent.
  • Corrects some missing translations in localized versions.
  • Improves performance, especially in cutscenes and during gameplay.
  • Introduces a number of minor improvements in SFX.
  • Fixes an issue that could have caused an infinite loading screen in certain circumstances in Wandering in the Dark quest.
  • Corrects an issue in the dialogue system that might have caused rare instances of dialogue looping in certain scenes.
  • Improves stability in gameplay and the UI, especially during games of gwent.
  • Upgrading items included in gear sets no longer destroys rune sockets on said items.
  • Fixes an occasional bug in the Journal in the Fake Papers quest.
  • Enlarges the loot pop-up window in the UI.

Für die Xbox One wird der Patch 1.03 bald erscheinen. Er befindet sich offenbar schon in der Zertifizierung bei Microsoft. Dieser soll den Savegame-Bug beheben und die Framerate auf konstante 30 Bilder pro Sekunde fixieren. Momentan kann die Bildrate teils merklich schwanken.

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